Dorpskerk

Paasontbijt voor gemeenteleden en Oekraïners

Paasontbijt Eerste paasdag 31 maart, starten we op de paasmorgen weer met een feestelijk ontbijt voor jong en oud. Om te vieren dat deze dag anders is dan andere kunt u op 1e paasdag elkaar ontmoeten en gezamenlijk ontbijten voorafgaand aan de dienst.

Bent u of kent u een contactpersoon voor Oekraïners in Holten en wilt u hen ook in de gelegenheid stellen om met Pasen samen te eten en te vieren, dan zijn zij of bent u samen van harte welkom. U kunt de deelnemers aan het ontbijt via onderstaande mailadressen opgeven!

Het ontbijt zal plaatsvinden in de Kandelaar en wordt georganiseerd door de Diaconie. Wij nodigen u van harte uit op 1e Paasdag 31 maart in de Kandelaar. Inloop vanaf 8:15 uur zodat wij om 8:30 uur kunnen starten met het ontbijt. Aansluitend is er om 9:30 uur een paasmorgendienst in de Kandelaar.

Om voor voldoende broodjes, eieren, koffie en ranja te zorgen willen we graag dat u zich opgeeft. Deelname aan het paasontbijt is gratis.

U bent van harte welkom!

Opgave tot dinsdag 26 maart a.s.
m.v.v. het aantal volwassenen en kinderen (t/m 12 jaar)

Mail, bel of app naar:
Yvonne Deterd M: 06 44 33 55 43, E: yvonnedeterd@hotmail.com
André Stam M: 06 24 19 04 53, E: diaconie@kandelaarholten.nl
Dini Aalpol M: 06 53 34 75 90, E: diaconie.hervormdholten@gmail.com

Cursus liturgisch bloemschikken

Op 21 maart 2024 wordt er in Heino een cursus liturgisch bloemschikken gegeven, waaraan ook gemeenteleden uit Holten kunnen meedoen.

Bij liturgisch bloemschikken wordt de essentie van een Bijbelgedeelte weergegeven door bewust gebruik te maken van christelijke kleurensymboliek, bepaalde bloemen, vormen en materialen. In de workshop ga je een liturgische bloemschikking maken die past bij Pasen. Tijdens deze workshop krijg je het een en ander uitgelegd. Daarna kunnen we een eigen schikking maken voor Pasen… en er thuis van genieten.

In het vorige nummer van het Holtens Kerknieuws stond een bericht dat de werkgroep Symbolisch Bloemwerk, die 20 jaar actief is geweest in de Dorpskerk, gestopt is. Het zou mooi zijn als het liturgisch bloemschikken wordt voortgezet.

Daarvoor zijn we op zoek naar gemeenteleden die dit leuk lijkt. Deze cursus is een mooie kennismaking om te ontdekken of het iets voor u/jou is.

Opgave: bij Jobien 06 40 35 04 70 of jobien@hccnet.nl

12-Daagse rondreis Turkije meivakantie 2024

Van 30 april tot 11 mei 2024 leiden Frank de Heus en Frank Beuger een reis naar Anatolië in Turkije. Beiden zijn theoloog. Frank de Heus is afgestudeerd op het leven en werk van de apostel Paulus en als pastoraal werker werkzaam in de parochies van Zuidoost Twente. Frank Beuger is als docent Levensbeschouwing en Maatschappijleer verbonden aan de Stichting Carmelcollege.

Een lokale Nederlandssprekende gids begeleidt de reis. We treden in de voetsporen van de apostel Paulus, die het christendom rond de Middellandse zee verspreidde en we bezoeken de zeven gemeenten, die door Johannes van Patmos aangeschreven worden in het boek Openbaring. We bezoeken onder meer de opmerkelijke wereld van tufsteen puntmutsen en grotten bij Göreme. We gaan door de prachtige Ilhara-vallei met vele kerken en heiligdommen. We bezoeken Konya, de stad van de dan-sende Derwisjen, het natuurwonder van Pamukkale, de oude Griekse steden van Pergamum en Efese. Via Izmir eindigen we dan in Kusadasi aan de Middellandse zee.

Op de reis zal er voldoende tijd en ruimte zijn voor ontspanning, voor het genieten van cultuur en natuur, voor het optrekken met de groep en voor eigen initiatieven. Voor wie wil is er 's-avonds een avondgebed en op zondag een viering.

Wie meegaat moet goed ter been zijn. Aan de reis zal een bijeenkomst voorafgaan ter onderlinge kennismaking en voorbereiding op de reis. Dit natuurlijk alleen voor wie wil.

De reissom zal ongeveer €2016 gaan bedragen. Hier zit vrijwel alles in:
  • vliegreis inclusief luchthavenbelasting en brandstoftoeslag.
  • overnachtingen in 3- of 4-sterrenaccomodaties, ontbijt, lunches en diners.
  • excursiegelden en fooien.
De toeslag voor een éénpersoonskamer is €225.

De reis wordt ingekocht bij Drietour Reizen BV.
Het volledige programma vindt u op www.franciscusparochie.nl onder de rubriek ‘spiritualiteit’.

Voor informatie of aanmelding:
Frank Beuger: 06 23 09 03 56 of f.beuger@home.nl